Ett verktyg som hjälper dig att konvertera mer av din trafik
Omniconvert kallar sig själv ett CRO (konverteringsfrekvensoptimering) verktyg, men det är mer av ett analys- och testverktyg som kan användas för att optimera din konverteringsfrekvens om du har tillräckligt med branscherfarenhet för att dra nytta av de insikter det erbjuder. Den data den erbjuder är endast användbar om du vet vad du ska göra med den.
Upptäck varför dina kunder köper
Omniconvert låter dig köra tester för att se om dina nuvarande teorier om din konverteringsfrekvens är sanna. Du kan köra undersökningar för att höra vad dina kunder har att säga, du kan genomföra A/B-tester, du kan segmentera din publik och du kan anpassa ditt meddelande till dina följare. Undersökningarna är en av denna verktygs lysande punkter eftersom de använder grenlogik för att hjälpa dina kunder att ha en meningsfull konversation med undersökningen.
Är mestadels till hjälp för personer med branscherfarenhet
Omniconvert låter dig hämta information från din webbplats om dina konverteringar, det låter dig undersöka, meddela, segmentera och testa, och det låter dig göra allt detta på ett ställe. Men det är bara användbart för någon som har gott om erfarenhet inom sin bransch eftersom den data verktyget producerar är värdelös om du inte personligen vet hur du ska tolka den. Till exempel kan det föreslå att dina kalkonsförsäljningar kommer att fortsätta stiga ännu högre, men du vet att trenden förmodligen kommer att avta nästa vecka när julen är över (verktyget vet inte det, det tror bara att din konverteringstrend kommer att fortsätta eftersom det inte har någon branscherfarenhet).
Användarrecensioner om Omniconvert
Har du provat Omniconvert? Var den första att lämna din åsikt!